18 martie 2010

 Astazi am avut placerea sa am un interviu cu Alexandra, autoarea cartii "Gandurile unei Lesbiene". Am incercat sa fiu original si sa nu pun clasicele intrebari de genul "cand ai aflat ca esti gay, cum au reactionat parintii etc." Iata ce a iesit:


1. Cartea este autobiografica, care iti este cel mai drag moment din viata, surprins acolo?
Fara  termen de comparatie, ramane indubitabil, perioada copilariei mele in casa bunicii, asezata intr-un peisaj rupt de civilizatie, departe in munti, chiar la poalele padurii. Mi-au placut verile toride, mirosul de fan uscat in razele soarelui si primaverile imparfumate de ciubotica cucului, lacrimioare si ghiocei. Florile mele preferate sunt margaretele albe care impanzeau coastele in fanul crescut pana la brau, un lan  colorat, ce dansa voios in adierea vantului tacut. Nici un alt colt din lume nu-mi poate oferi aceeasi beatitudine traita, trezindu-ma dimineata si privind  pe geam caprioarele din ses, care se adapau la iaz langa papuri sau toporasii albastri cu boabe de roua si  iarba uda care-mi dadea o senzatie placuta degetelor de la picioare cand alergam spre causul fantanii sa-l ridic dintre pietre.  Urcam pana sus pe colina, langa padure si savuram linistea, iarba moale, muschii pufosi de pamant, saream in sus si auzeam cum pamantul suna a gol; mergeam pe o poteca ingusta printre arbusti de catini,  spre aluni. Sunt momente care mi-au umplut inima de voiosie si mi-au creat o personalitate ce a rezistat peste ani: cu un suflet tanar, copilaros si inocent.

2. Am inteles ca ai o relatie de peste 5 ani, care este secretul?
Nu este niciun secret; trebuie sa constientizam ca un cuplu este format din doi oameni, care, de regula au aceleasi cerinte: iubire neconditionata, ca pe propria fiinta, respect, apreciere si comunicare. Intotdeauna incerc sa ma pun in pielea iubitei mele si sa privesc o situatie prin prisma ei; nu trebuie sa fim egoisti si sa asteptam doar ce este mai bine pentru noi. Trebuie sa oferim si sa primim in egala masura, dar niciodata luat ca pe un fel de schimb de sentimente. Doi oameni care se iubesc, ajung la un moment dat sa actioneze ca un intreg, ca o singura fiinta. Decat sa cautam defectele partenerului, mai bine le-am corecta pe ale noastre, intr-o relatie are loc un  fenomen de contopire; n-ar trebui sa ne fie teama a ne schimba putin tabieturile in functie de  celalalt, pentru ca la un moment dat, cele doua piese sa se imbine perfect, liantul fiind insasi, dupa cum am mai spus, comunicarea.

3. Stii ca UE a facut recomandari statelor membre sa accepte casatoriile gay, crezi ca ne vom alinia si noi la setul de reguli?
Mi-ar placea sa se intample acest lucru, desi, momentan noi nu avem nici macar Ziua Interantionala impotriva Homofobiei marcata in mod oficial, cu toate ca, an de an se desfasoara cu suportul autoritatilor, Parada LGBT. In celelalte tari europene aceasta zi a fost recunoscuta si acceptata in mod oficial. Totusi, imi pastrez optimismul, bazandu-ma pe faptul ca mica noastra comunitate isi face simtita prezenta din ce in ce mai mult pe toate planurile sociale. Eu sper ca, in curand, sa fie adoptata macar o lege referitoare la parteneriatele civile intre persoane de acelasi sex. Desi guvernul Romaniei se misca mai greoi, sunt de parere ca in curand, Uniunea Europeana  va impune o lege necesara si pentru noi.

4. Daca s-ar legifera casatoriile intre persoanele de acelasi sex, crezi ca ai fi dispusa sa faci pasul cel mare si cum ai vedea propria nunta?
Cred ca am fi printre primele lesbiene in fata statului civil!  Noi ne dorim de foarte mult timp si asteptam cu nerabdare o lege care sa ne recunoasca in mod oficial.  Cu siguranta m-as imbraca intr-o rochita de mireaza, roz pal, in cazul in care nu pot sa gasesc una in culorile curcubeului, iar pe iubita mea, pusa la patru ace, probabil va predomina culoarea mov, cea despre care se spune ca este culoarea independentei, a regilor si a artistilor.
Am merge pe traditie, incepand de la "pregatirea mirilor", la "furatul miresei" , la "scosul jartelei" si "despodobitul miresei". Ca destinatie pentru luna de miere, am alege cu ochii inchisi, fara sa stam pe ganduri, Thailanda.


5. Recunosc ca nu am apucat sa iti citesc cartea si o sa te rog sa ma scuzi daca raspunsul il gasesc acolo, dar care a fost momentul in care te-ai simtit cel mai discriminata ca esti gay?
Nu pot sa spun chiar discriminata, pentru ca am evitat sa ma expun la interviul unui job sau la o vizita a medicului de familie de exemplu, dar am avut parte de momente neplacute, sa spun asa.
Mai exact, eu si iubita mea am fost bruscate verbal si fizic  intr-un autobuz in Bucuresti; un cerc de tineri ne-au observat: pe mine ceva mai feminina, stand foarte aproape de prietena mea, vizibil  masculinizata. Si este asa, nu pentru ca si-ar fi impus sa aibe o conduita care sa exprime orintarea sexuala, ci, pur si simplu asta este constructia ei. A facut si sport, a mers si la sala, a facut judo, deci constructia fizica insasi, este foarte impunatoare. Cat despre gesturi, ii sunt native, asta este in fond ea, ca fiinta. Sunt multe femei masculinizate  si nu neaparat sunt lesbiene. Dar, ei ne-au receptat si-au inceput o poliloghie zgomotoasa si foarte vulgara, adresandu-se la persoana a treia. La coborare, efectiv au intrat in noi si ne-au impins pe scari afara. N-am reactionat, pentru ca noi eram doar doua, iar ei erau un grup de vreo sase persoane.

6. Un sfat de coming out pentru tinerii, sau mai putin tinerii, nostri cititori?
Ce as putea sa spun?!
Decat, sa cantareasca  foarte bine cand vor sa faca acest pas; daca le este teama, ar trebui sa se gandeasca la faptul ca, secretul in sine ne tine la distanta fata de ceilalti oameni si n-ar trebui sa ne fie rusine cu ceea ce suntem. Nu este vina noastra ca existam din mama natura. Secretul orientarii sexuale este o piatra grea de carat in spate si in niciun caz nu ne este benefic. Fiti mai relaxati in ceea ce va priveste; prietenii adevarati va vor accepta, indiferent de orientarea sexuala, ba mai mult, spre surprinderea voastra, chiar va veti avansa prieteniile actuale la un alt nivel, mult mai apropiat.

7. Ultima intrebare, noi pe blog avem o rubrica de autoexprimare, ca artista, crezi ca e un mod bun de promovare a culturii gay romanesti?
Desigur!
Si pot sa mentionez ca am intalnit multe persoane gay, talentate care ar avea ceva valoros de expus. Eu sper ca  si noi, cei din comunitate sa prindem ceva mai mult curaj in exprimare si sa nu ne mai ascundem dupa cortina.

Tin sa ii multumesc pe aceasta cale pentru curajul de care a dat dovada, publicand aceasta carte. Deoarece societatea noastra are nevoie de modele gay, care sa arate lumii ca mai exista cultura serioasa, nu doar cultul televizorului cu senzationalul de duzina.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Cum imi place Alexandra Toader si o sustin hai sa comentez si pe aici cu toate ca nu este cazul! O sustin in ceea ce face si ma bucur ca este aici reprezentand multi oameni care din cauza prejudecatior nu se afirma,afiseaza sub nicio forma! Go Alex SHO pe ei..wewewewe

Anonim spunea...

Cartea Alexandrei m-a ajutat foarte mult in a realiza ce imi doresc de fapt, in a realiza ca nimic nu e mai important decat sa fi tu insuti!
Prin intermediul iubitului meu am reusit sa o cunosc personal pe Alexandra Toader si nu de curand i-am spus ca sunt mandru ca ne reprezinta, mandru ca lupta pentru o cauza nobila cum e iubirea, iubirea asa cum e ea, fara limite! In fond despre asta este vorba in relatiile gay si in acceptarea persoanelor gay, lumea trebuie sa ne placa asa cum suntem si sa nu ne critice daca iubim o persoana de acelasi sex! Intr-adevar hai Alex!

Anonim spunea...

Nu am citit cartea recunosc dar interviul m-a facut curios...ce pot zice acum...BRAVO Alex si esti un exemplu pentru noi toti..:* promit sa revin cu impresii...:P

PS. Bravo celor care au infiintat blogul.Era nevoie!!! multi pupici

fiord84 spunea...

cartea ei ma ''ajutat '' enorm
;cu ce dracu sa mai dau in gay ,ca de pietre mi sa luat ,hey ce ar fi daca i-au cartea degeneratei alea

ratusca vesela spunea...

Fiord, nici aici nu scap de tine?

Fa-ti un bine si recunoaste ca, in sinea ta, esti doar un homosexual frustrat; altfel n-ai mai sta atat de mult in preajma noastra:)

Trimiteți un comentariu

Totalul accesarilor

Donatii

Radio ONE

Horoscop